vitamini in minerali

Kateri vitamini in minerali so nujno potrebni za dobro zdravje?

Vitamini in minerali imajo v našem telesu zelo pomembno vlogo, saj skrbijo za naše zdravje in dobro počutje, tvorbo novih snovi in za nemoteno delovanje številnih drugih procesov v telesu. Gre namreč za nerazdružljive dvojice, saj so prav vitamini tisti, ki skrbijo za to, da se minerali sploh lahko absorbirajo v naše telo. Večino vitaminov in mineralov lahko v telo dobimo preko uživanja raznovrstne hrane. Zato si poglejmo, kateri vitamini in minerali delujejo skupaj in so nujno potrebni za vzdrževanje zdravja našega telesa.

Magnezij

Magnezij je zelo pomemben mineral, saj je odgovoren za mišično krčenje in še nekatere druge funkcije. Pomanjkanje magnezija najhitreje občutimo po naporni športni aktivnosti, ko nas naslednji dan bolijo mišice. Pogosto pride do pojava pomanjkanja magnezija tudi takrat, ko preide do zmanjšane absorpcije magnezija v telo. Razlog za to so pogosto močna zdravila za trebušno slinavko, driska ali jemanje diuretikov, lahko pa tudi zaradi hkratnega jemanja kalcija v obliki prehranskega dodatka.

Magnezij je eden izmed mineralov, ki ga ljudje pogosto uživajo v obliki prehranskega dopolnila. Največ se ga uživa pred, med ali po naporni športni aktivnosti, mnogi pa ga uživajo tudi z namenom ohranjanja dobrega počutja, saj je uživanje magnezija mnogokrat zaslužno za to, da se znebite splošne utrujenosti in da imate več energije.

Kalcij in vitamin D

Med vitamini in minerali je zelo pomembna tudi kombinacija kalcija in vitamin D. Kalcij je zelo pomemben mineral, saj skrbi za trdnost trdih tkiv v našem telesu. Največ se ga zato nahaja ravno v kosteh in zobeh. V telo lahko kalcij vnesemo s številnimi mlečnimi izdelki, pa tudi z jajci, špinačo in številnimi oreščki. Da se kalcij v telesu lahko absorbira pa je potreben vitamin D, ki ga v telo največ dobimo preko kože, saj nastaja zaradi vpliva sončnih žarkov. Poleg tega pa ga lahko najdemo tudi v ribjem olju, mlečnih izdelkih, jajcih in ribah. Pomanjkanje kalcija lahko vodi v osteoporozo, ki se lahko v blagi obliki začne že zelo zgodaj. Zato je pomembna preventiva in zadosten vnos kalcija v telo že v mladih letih.

Železo in vitamin C

Železo je pomemben mineral, ki skrbi za krvni sistem. Njegove naloge so tvorjenje hemoglobina, prenašanje kisika po krvi, pomaga pa tudi pri razvoju možganov. Pomanjkanje železa se pogosto kaže v obliki splošne utrujenosti, šumenja v ušesih, padanja v nezavest, nizkega pritiska. Živila, ki so bogata z železom so predvsem rdeča pesa, špinača, školjke, jajca, cvetača. Železo lahko telo absorbira s pomočjo vitamina C. C-vitamin lahko v telo vnesemo s številnimi živili, največ pa z uživanjem citrusov in zelene listnate zelenjave.

Zgoraj našteti vitamini in minerali so le nekatere izmed snovi, ki so pomembne za naše telo. Zato je na koncu najbolj pomembno, da se zavedamo, da moramo že od mladih let naprej uživati pestro in raznovrstno prehrano, predvsem pa zadostne količine zelenjave in sadja. Tako bomo telesu zagotovili zadostno preskrbo s potrebnimi hranili in poskrbeli za svoje zdravje na dolgi rok. Saj veste, kako pravijo, kar si v mladosti sejal, to boš v starosti žel.

Avtor: