hrana za hujšanje

Katera hrana za hujšanje je priporočljiva in katera ne?

Ob besedi hujšanje veliko ljudi pomisli na brezkončno potenje v telovadnicah in na fitnes napravah ali na mučno odrekanje in stradanje v prizadevanju za izgubo odvečnih kilogramov bodisi zaradi želje po vitkem telesu bodisi iz zdravstvenih razlogov. A hujšanje je veliko več kot to – pomembna je sprememba celotnega življenjskega sloga, med drugim tudi prehranjevalnih navad, saj ima hrana za hujšanje eno odločilnih vlog pri izoblikovanju telesa. Seveda rezultati niso vidni čez noč, temveč je potrebna vztrajnost, ki se začne že pri majhnih korakih kot so izogibanje industrijsko predelani hrani in uživanje sezonske, lokalne in ekološko pridelane hrane.

Katera hrana za hujšanje je dobrodošla na vašem jedilniku?

Uravnotežena prehrana je sestavljena iz različnih skupin živil in za uspešno hujšanje je nujno, da posegate po živilih iz prav vsake skupine. Odlična izbira za hujšanje so beljakovine, saj pospešujejo presnovo, zato je nujno, da v svoj jedilnik vključite puranje in piščančje meso, pusto govedino, ribe, jajca, pusto skuto in druga beljakovinska živila. Izogibanje ogljikovim hidratom med hujšanjem je mit, ki že dolgo ne drži več, zato le pogumno posezite po živilih, ki vsebujejo veliko kompleksnih ogljikovih hidratov in vlaknin – to so polnozrnata žita, stročnice kot so leča, grah in fižol, sadje in zelenjava – vsa ta živila vas bodo nasitila za dalj časa, zato boste zaužili manjše količine hrane. Med zelenjavo je še posebej priporočljiva zelena listnata zelenjava (ohrovt, špinača, motovilec) in zelenjava iz skupine križnic (zelje, cvetača, brokoli). Tudi maščobe so nepogrešljiv vir energije, kot hrana za hujšanje pa so priporočljive tiste z omega 3 maščobnimi kislinami, ki se skrivajo npr. v lanenem olju in v oreščkih. Pri mlečnih izdelkih izbirajte take z nizkim deležem maščob – ta naj bo 0,1 % ali 1,5 %, namesto sadnih pa izberite navadne ali grške jogurte.

Kateri pa se je bolje izogniti?

Velika skupina živil, ki bi jo morali med hujšanjem skoraj povsem črtati iz jedilnika, so suhomesnati izdelki, narezki, paštete, hrenovke in druge mesnine z veliko vsebnostjo soli in kemičnih konzervansov. Uživanje večjih količin soli namreč povzroča zastajanje vode v telesu, s čimer je vaše hujšanje še bolj oteženo, poleg tega pa so ti izdelki navadno polni skritih nezdravih maščob. Mednje sodi tudi margarina oz. njena sestavina hidrogenirana maščoba, ki povzroča kopičenje odvečnih kilogramov. Neprimerna hrana za hujšanje so tudi naravni sokovi, suho sadje ali žitarice za zajtrk, saj vsi vsebujejo velike količine sladkorja, ki zavira izgorevanje maščob. Za čim boljše rezultate pri hujšanju je nujno, da se odpoveste tudi izdelkom iz rafinirane moke, saj so jim v procesu predelave odvzeta vsa hranila, zato so zelo težko prebavljivi in neprimerni tudi z zdravstvenega vidika. Podobno velja za vnaprej pripravljene obroke in hitro zamrznjeno hrano.

Hujšanje vzemite kot priložnost za spremembo prehranjevalnih navad, ki vam bo koristila na dolgi rok. Ob tem poskrbite za zadosten vnos tekočine, ki naj bo voda ali nesladkan zeleni čaj, vsekakor pa se izognite gaziranim pijačam in sladkim sokovom. Pazite tudi na postopke za pripravo – zdrava hrana za hujšanje se lahko hitro prelevi v nezdravo, če jo cvrete v olju, prelijete s kaloričnimi prelivi ipd. Videli boste, da lahko majhne spremembe v prehrani privedejo do velikih rezultatov, ki jih boste hitro opazili na svojem telesu.

Avtor: