Omega 3

Omega 3 maščobne kisline za zdravo telo in počutje

Eno med posebej iskanih prehranskih dopolnil na tržišču so omega 3 maščobne kisline. Te maščobne kisline so izredno pomembne za pravilno delovanje vašega telesa, možganov, srca in vida. Omega 3 maščobne kisline so v bistvu ribje olje oz. tako imenovane nenasičene maščobe, ki jih vsebujejo vse ribe in določena druga živila.

Če bi želeli v svoje telo vnesli nekaj zdravih maščob, pa nekako niso jasni njihovi učinki in vas je strah, da vam po določenem času ne bi začelo njihovo prekomerno uživanje škoditi, vam bomo danes predstavili to ‘tekoče zlato’, ki je v vseh pogledih koristno za vaše telo, um in srce.

Zakaj je priporočljivo uživati omega 3 maščobne kisline?

Telo potrebuje prav vsak dan določeno količino vitaminov, mineralov, vode in vlaknin za pravilno delovanje celotnega sistema. Ker je s hrano nemogoče v telo vnesti vse, kar v dnevu potrebuje, so zato odlični pripomočki prehranska dopolnila, ki v eni kapsuli vsebujejo prav toliko določene sestavine, da zadovolji dnevno dozo.

Zato osebe, ki ne uživajo rade morske hrane oz. rib, da bi lahko pridobili zadostno količino omega 3 maščobnih kislin, lahko enostavno posežejo po kapsulah, ki bodo zadovoljile vnos potrebnih sestavin in se tako izognejo uživanju neželeni hrani.

Koristi uživanja omega 3 maščobnih kislin:

  • zagotavljajo energijo,
  • gradijo zdrave celice,
  • so pomemben del mielinskih ovojnic v možganih, kar pripomore k odličnemu delovanju samih možganov in spomina,
  • so nuj za absorpcijo vitaminov v telesu,
  • prispevajo k lepi, napeti koži, lasem in trdnim, zdravim nohtom,
  • prispevajo k zdravemu delovanju srca in ožilja ter preprečujejo bolezni,
  • imajo pozitiven učinek za zdravje oči in vida,
  • imajo pozitiven vpliv za kožo in razne kožne bolezni, kot so dermatitis, suha koža, luskavica,
  • znižujejo holesterol ter visok krvni tlak,
  • pomagajo pri motnjah spanja,
  • krepijo vaš imunski sistem in podobno.

Katere bolezni preprečite z rednim jemanjem omega 3 maščobne kisline?

Redno jemanje oz. uživanje omega 3 maščobne kisline vas bo varovalo pred naslednjimi simptomi bolezni:

  • koronarnimi boleznimi srca ter možgansko kapjo,
  • Crohnovo boleznijo,
  • avtoimunskimi boleznimi,
  • povišanim krvnim tlakom,
  • rakom prsi, kolena in prostate ter
  • revmatoidnemu artritisu.

Uravnavajo prav tako motnje srčnega ritma, krvne lipide, pozitivno vplivajo proti nastanku krvnih strdkov in učinkujejo protirakavo ter protivnetno.

Kje najdemo največ omega 3 maščobnih kislin?

Omega 3 maščobne kisline se ne nahajajo le v ribah in morski hrani, temveč jih najdemo tudi v ostalih živilih. Tukaj je treba poudariti, da jih je v drugih živilih veliko manj oz. v nekaterih celo zanemarljivo število.

V katerih živilih so zbrane omega 3 maščobne kisline?

  • Največ jih seveda najdemo v različnih ribah ter v ribjem olju,
  • najvišjo količino maščob vsebuje tudi kakovostno repično olje,
  • laneno seme in laneno olje: v žlici mletih semen najdemo kar 7 g alfa-linolenskih kislin (ALA) omega 3 maščobnih kislin,
  • orehi, bogat vir za zdravo srce,
  • posebna vrsta soje, imenovana edamame, vsebuje 280 mg omega 3 maščobnih kislin in je primerna posebej za vegane in vegetarijance,
  • chia semena, 5 g v eni žlici,
  • mleko, kruh, jajca, sicer zgolj sledovi, vendar kljub temu neki odstotek omega 3 maščobnih kislin.

Ker pa je znano, da rib ne obožujemo ravno vsi, kljub temu da veljajo za izjemno zdravo meso, so te potrebne maščobe, v primernih in priporočljivih količinah, zbrane v kapsulah, ki jih enostavno zaužijete 2x na dan.

Je lahko prekomerno uživanje teh maščobnih kislin škodljivo?

Prekomerno uživanje omega 3 maščobnih kislin lahko povzroči nekatere neprijetne stranske učinke, kot so:

  • slabost,
  • nelagodje v prebavilih,
  • driska,
  • zgaga,
  • slab zadah in neprijeten okus,
  • glavobol in lahko ima odvajalni učinek.

Jemanja tega prehranskega dopolnila ne bi smelo slabo interagirati z drugimi zdravili. Se pa, glede na vrste zdravila, ki ga jemljete, posvetujte z zdravnikom.

Kje lahko dobite omega 3 maščobne kisline?

Maščobne kisline, pomembne za pravilno delovanje srca, ožilja, možganov in vida, lahko dobite v različnih živilih, največ v ribah in ribjem olju. Ker pa ga na dan ne moremo zaužiti toliko, kot bi ga telo potrebovalo, pa je priporočljivo jemanje prehranskega dopolnila omega 3 maščobne kisline.

To prehransko dopolnilo lahko kupite v vseh specializiranih trgovinah z zdravo prehrano, lekarnah in na spletu.

Komu so namenjene omega 3 maščobne kisline?

Uživanje teh maščob je namenjen oz. priporočen prav vsem osebam, predvsem pa vegetarijancem, doječim materam ter tistim, ki ne marajo jesti morske hrane in različnih rib.

Za telo so omega 3 maščobne kisline zelo pomembne, zaradi pravilnega delovanja možganov, srca in ožilja. Pozitivno vplivajo tudi na druge dele in omogočajo dobro presnovo in zagotavljajo zdravo uravnoteženo prehrano. Zaradi teh maščob boste imeli trše nohte, nemoteno prebavo ter zavarovali se boste pred številnimi boleznimi.

Ker je znano, da s prehrano težko vnesemo v svoja telesa zadostno količino potrebnih hranil, vitaminov in mineralov, so prehranska dopolnila odlična rešitev za popolno delovanje sistema, dovolj energije ter odlično splošno počutje.

Avtor: